Wskazówki dla klientów twojego fryzjera, aby polecili cię

Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, jak silne są referencje w generowaniu nowego biznesu i znajdowaniu lub utrzymywaniu klientów. Raport firmy Marketshare wskazuje, że słowo w słowo może poprawić skuteczność marketingową firmy nawet o 54%. Ponadto, firmy wykorzystujące rekomendacje w ramach swoich działań marketingowych odnotowują 69% szybsze zamykanie sprzedaży. W firmach usługowych, takich jak fryzjerzy, słowo w słowo jest jeszcze ważniejsze, klienci polegają na skierowaniach. Wysłuchanie pozytywnych informacji o usłudze ma istotny wpływ na decyzję o jej zakupie. Jeśli chcesz, aby usłyszeli oni pozytywne opinie o Twoim salonie, musisz podjąć konkretne działania, które wymienimy w tym artykule. Jak uzyskać referencje? Zanim zaczniesz aktywnie poszukiwać poleconych, upewnij się, że posiadasz odpowiednie systemy do zarządzania tym nowym napływem zainteresowania swoimi produktami i usługami, a także jasny plan pozyskiwania i wyboru poleconych. Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest odbieranie telefonów od zainteresowanych perspektyw i nie posiadanie odpowiedzi na ich najprostsze pytania. Zidentyfikuj swoje idealne perspektywy. Poznaj typ klientów, którzy kupują Twoje usługi. Jaka jest wielkość Twojej firmy, branża i dane demograficzne? Jakie są kluczowe problemy, które Twoi klienci starają się rozwiązać? Musisz szybko zidentyfikować i zakwalifikować referencje, aby zobaczyć, na czym powinieneś skupić swoje wysiłki. Musisz również mieć jasność co do tego, jak zamienisz osoby polecone na klientów (proces sprzedaży), aby upewnić się, że osoby polecone nie zgubią się w eterze. Idź po osoby polecone! 1) Zaoferuj swoim klientom nagrodę Nagrody dla fryzjerów generalnie działają najlepiej, gdy dajesz swoim klientom pewien procent zniżki na nadchodzącą usługę w zamian za polecanie swoich przyjaciół. Niektóre firmy oferują również bezpłatny lunch lub produkt dla klientów. Masz tu możliwość bycia kreatywnym i powiązania swoich nagród z Twoją branżą. 2. darmowa fryzura. Jeśli stać Cię na taką taktykę, polecamy Ci stworzenie kuponów z darmową fryzurą dla Twoich klientek, ponieważ działa ona bardzo dobrze. Dajesz swojemu stałemu klientowi kupony do rozdania rodzinie i przyjaciołom, ważne na jedną fryzurę, a jeśli ich poleceni skorzystają z kuponów, Twoi stali klienci również otrzymają fryzurę. Większość ludzi, a zwłaszcza kobiety, nie wie, kto ma zrobić swoje włosy, więc zmiana fryzury jest czymś, co przemyślą, dlatego też oferuje się im fryzurę, coś mniej ryzykownego. Traktuj wszystkich potencjalnych klientów, którzy pobierają opłaty za promocję bardzo dobrze, ponieważ jest to Twoja jedyna szansa na wygenerowanie zaufania i przyciągnięcie tego nowego klienta. 3) Partner z innymi usługodawcami Podejść do innych firm oferujących komplementarne usługi i zaproponować im połączenie sił na rzecz programu polecającego. Na przykład w przypadku salonu fryzjerskiego dobrym pomysłem na promowanie swoich usług może być współpraca z akrylowym sklepem z paznokciami lub spa. Aby to partnerstwo było udane, upewnij się, że oferujesz swoim poleconym klientom pakiet rabatowy na obie usługi. Sprzedaj pakiet jako szansę dla perspektyw, aby wszystkie ich potrzeby zostały zaspokojone w jednym miejscu. Rozdaj pakiet swoim obecnym klientom, aby sprawdzić, czy któryś z ich znajomych jest gotów z niego skorzystać. Na swojej stronie internetowej można również założyć stronę "Rekomendacje" opisującą poszczególnych partnerów i oferowane przez nich usługi uzupełniające. 4) Pamiętaj, aby dać klientom pozwolenie na powiedzenie "nie". Niektórzy klienci są niewygodni w udzielaniu poleceń. Jeśli klient mówi, że nie dajesz poleceń, uszanuj jego decyzję. Niektórzy eksperci zalecają, aby dowiedzieć się, dlaczego są oporni i starają się ich przyciągnąć, ale można również wybrać, aby uszanować ich wybór i nadal oferować wybitne usługi, tak że jeśli skierują cię w przyszłości, to dlatego, że naprawdę chcą, a nie dlatego, że czują presję. Zawsze staraj się zapewnić jak najlepszą obsługę i upewnij się, że Twoi klienci otrzymują wartość, zrobią dużo marketingu dla Twojego salonu. Jedyne, co musisz zrobić, to zamknąć sprzedaż. Jakie masz inne wskazówki, które pomogły Ci uzyskać skierowanie w Twojej firmie? Czekamy na Państwa opinie.