W jaki sposób CRM pomaga chronić dane Twojej firmy

Bezpieczeństwo informacji w firmie jest kwestią, której nie można lekceważyć. Biorąc pod uwagę, że dane są jednym z filarów każdej firmy, jeśli dostaną się w niepowołane ręce lub zostaną utracone, może to prowadzić do poważnych konsekwencji. Jest to maksyma, która odnosi się do wszystkich rodzajów biznesu i ci z nas, którzy stoją na czele administracji salonów kosmetycznych, klinik czy salonów fryzjerskich znają ją dość dobrze.

Ilość danych, z którymi pracuje się w firmach związanych ze światem urody jest ogromna: masz dane klientów, informacje o dostawcach, rachunkach, zapasach, itd. W związku z tym konieczne jest zabezpieczenie poufnych informacji, podejmując działania takie jak zarządzanie danymi i ich ochrona poprzez zakup oprogramowania CRM (Customer Relationship Management) lub kompleksowego systemu zarządzania dla firm.

Ochrona informacji: powierzenie danych systemowi CRM

W przypadku korzystania z programów do zarządzania dużymi ilościami informacji, ryzyko ich utraty lub wycieku jest dość wysokie, zwłaszcza jeśli nie zostaną podjęte odpowiednie środki zaradcze. Jeśli wszyscy pracownicy mają do nich dostęp, prawdopodobieństwo, że zobaczą je lub wykorzystają nieodpowiednie osoby, znacznie wzrasta.

Jednak pracując z oprogramowaniem CRM, firma nie tylko będzie miała o wiele bardziej szczegółowe i uporządkowane informacje, ale także będzie miała optymalny poziom bezpieczeństwa do zarządzania tymi danymi. Ale w jaki sposób narzędzie takie jak to może pomóc w ochronie informacji? Proszę zwrócić uwagę:

Informacje hierarchiczne.

CRM pozwala na zróżnicowanie poziomów dostępu do informacji, które zabezpiecza, poprzez wykorzystanie profili i ról. Oznacza to, że tylko osoby posiadające określone uprawnienia będą mogły uzyskać dostęp do określonych danych. Segmentacja profili jest dobrą praktyką w celu ochrony ważnych danych.

Poufna baza danych

Często zdarza się - szczególnie w salonach kosmetycznych - że klienci są bardziej lojalni wobec fryzjera niż wobec salonu... co się stanie, gdy fryzjer przestanie pracować? Ale co się stanie, gdy fryzjer nie będzie już pracował w Twoim salonie? Być może wraz z nim odeszłaby część twojej klienteli. Jednak kompleksowe systemy zarządzania - takie jak AgendaPro - generują bazę danych należącą do Twojej firmy (nie stylistki), która jest całkowicie poufna. W ten sposób unikniesz wycieku klientów i będziesz mógł przeprowadzać kampanie lojalnościowe, kiedy tylko uznasz to za stosowne.

Stale aktualizowane

Ponieważ CRM oferuje możliwości zarządzania i przechowywania danych w chmurze, podejmowane działania i decyzje opierają się na wiarygodnych i aktualnych danych. Optymalizacja organizacji danych to jedna z największych zalet tego typu oprogramowania w zakresie gromadzenia i zarządzania informacjami.

Bezpieczne korzystanie z serwerów

Wykorzystanie zewnętrznych serwerów to również korzyść dla firmy, szczególnie w zakresie przechowywania i backupu cennych danych. Dzięki zarządzaniu informacjami w chmurze unikniemy utraty ważnych plików i zadbamy o to, aby mieć ich stałą kopię zapasową.

Doradztwo i wsparcie

Kiedy podejmiesz decyzję o wynajęciu oprogramowania CRM specjalizującego się w zintegrowanym zarządzaniu informacją - jak AgendaPro - możesz liczyć na wsparcie specjalistów, którzy nie tylko zabezpieczą informacje Twojej firmy, ale również zapewnią wsparcie techniczne i wskazówki tak często, jak będzie to konieczne.

Aby firma mogła przechowywać ważne informacje - bez narażania ich bezpieczeństwa - niezbędny będzie kompleksowy system zarządzania, który dostarczy sprofilowane dane, wydajne i o poziomie bezpieczeństwa niezbędnym do prowadzenia działalności ze spokojem, że informacje są całkowicie bezpieczne.