Twój salon traci pieniądze, czy wiesz dlaczego?

Każdy biznes przechodzi przez różne etapy. Nawet jeśli wystarczająco dużo zaplanowaliśmy, musimy być zawsze świadomi dynamiki rynku i tego, jak może ona wpłynąć na naszą działalność, a tym samym na nasze dochody.

Żadna firma nie jest wolna od wielkiego strachu dla swoich partnerów lub właścicieli: utraty pieniędzy. W szczególności salony kosmetyczne są rodzajem biznesu, który obejmuje wiele dziedzin, oprócz oferowania niezwykle intymnego rodzaju usług, które muszą być traktowane ze szczególną uwagą, doświadczeniem i jakością.

Ogólnie rzecz biorąc, niektóre z głównych problemów, które pojawiają się dla każdej firmy jest utrata klientów, spadek sprzedaży netto i / lub słabej kontroli między dochodami i wydatkami. Jest to jednak część procesu i musimy być zawsze uważni, aby strategicznie reagować na te okoliczności.

Jeśli uważasz, że Twój salon traci pieniądze lub Twój przepływ gotówki nie zachowuje się tak, jak powinien, może to być spowodowane jednym z powodów wyjaśnionych poniżej:

1) Brak planowania strategicznego.

Czy ostatnio sprawdzałeś swoje cele rozwojowe? Co więcej, czy wyznaczyłeś je w konkretny i mierzalny sposób? Czy śledzisz wyniki oparte na tych celach? Pamiętaj, że aby jakikolwiek biznes działał, musisz wiedzieć, dokąd chcesz zmierzać, mieć jasny cel i określone cele wzrostu; z tego powodu okresowy przegląd misji, wizji, celów i przemyślenie strategii wzrostu jest niezbędne, aby poradzić sobie z możliwymi wahaniami na rynku i innymi zmiennymi.

Dostosowane oprogramowanie dla Twojego salonu może pozwolić Ci na śledzenie KPI, które zdecydujesz się włączyć do raportów z zarządzania firmą. W ten sposób będziesz miał pewność, że spotkasz się z nimi bez żadnych niedogodności.

2) Masz niewielką kontrolę i monitoring swoich dochodów, wydatków i zapasów.

Każdy biznes ma wydatki, tak, ale pamiętaj, że Twoje wydatki nie mogą przekraczać przychodów. Szczególnie salony kosmetyczne ponoszą znaczne wydatki na produkty, które mają pokryć ich usługi (lakiery do paznokci, farby do włosów, szampony, odżywki, kremy i inne), więc poziom uwagi musi być jeszcze wyższy.

Jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest, po pierwsze, utrzymując staranną kontrolę nad zapasami poprzez oprogramowanie, gdzie można mieć nie tylko widoczność wszystkich zapasów, ale także kiedy je uzupełnić w celu zarządzania nim w lepszy sposób. Ponadto, posiadanie scentralizowanej platformy, gdzie można zobaczyć wszystkie swoje płatności na koniec miesiąca, pozwoli Ci mieć bardziej kompleksowy obraz tego, ile naprawdę można mieć dostępne dla stałych i zmiennych kosztów, dostosowane do swoich celów.

3. Zaniedbujesz swoich klientów i grupę docelową

Częstym problemem, który powoduje utratę przychodów w firmie jest oczywiście utrata klientów. W tym celu zadaj sobie pytanie: Czy dobrze znasz swoich klientów? Czy gwarantujesz im najlepsze doświadczenie w zakresie obsługi? Czy naprawdę wiesz, jak wygląda struktura Twojej społeczności, co preferują? Czy uwzględniłeś nowe trendy? Czy zmienili swoje wzorce konsumpcji? Czy masz strategię, która pomoże im w utrzymaniu lojalności? Te pytania mogą pomóc Ci zobaczyć ten obraz wyraźniej.

Jeśli tracisz klientów, istnieją sposoby, aby to monitorować i zrobić to dobrze: oprogramowanie dostosowane do funkcjonowania Twojego salonu pozwoli Ci nie tylko uzyskać miesięczne raporty na temat liczby umówionych i odwołanych spotkań - na przykład-, ale także zachować scentralizowany zapis ich danych w celu opracowania dalszych działań i strategii lojalnościowych. Ponadto, jeśli Twoi klienci czują się komfortowo, umawiając się na wizytę w Twoim salonie i mogą znaleźć udogodnienia w zakresie płatności na tej samej platformie, bez wątpienia pomoże im to uzyskać najlepsze możliwe doświadczenie w zakresie obsługi. Oczywiście, nie zapomnij o oferowaniu wysokiej jakości usług.

4. Nie masz planu marketingowego

Zgodnie z poprzednim punktem, ważne jest, aby opracować plan marketingowy, który pozwoli Ci utrzymać istniejących klientów i rozszerzyć swoją społeczność. Dzięki temu samemu oprogramowaniu możesz wykorzystać jego funkcjonalność do scentralizowania informacji o swoich klientach i wysyłania częstych ankiet satysfakcji, aby poznać skuteczność swojej oferty lub wysyłać masowe kampanie marketingowe dostosowane do Twoich celów.

W skrócie, powody, dla których możesz tracić pieniądze w swoim salonie mogą być spowodowane różnymi czynnikami. Ważne jest jednak, abyś zidentyfikował przyczynę spadku przychodów i rozwiązał ją w strategiczny sposób, polegając na narzędzia technologiczne które ułatwią Ci monitorowanie codziennych operacji i pomogą Ci przenieść Twój biznes na miejsce, do którego aspirujesz na rynku.