3 powody, dla których warto wykorzystać Pinterest w swoim salonie kosmetycznym

3 powody, dla których warto wykorzystać Pinterest w swoim salonie kosmetycznym

Pinterest jest dziś jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych. Coraz więcej firm włącza tę platformę do swojej strategii marketingu cyfrowego, dzięki jej przyjaznemu interfejsowi, dużemu zasięgowi i wszechstronności.

Obecnie Pinterest skupia wokół siebie dużą społeczność użytkowników i kilka cech szczególnych, które czynią go idealnym portalem społecznościowym dla biznesu takiego jak salony kosmetyczne. Nie tylko jest to platforma, która kwitnie i rośnie, a jej funkcje dają Ci ogromną siłę przebicia, ale jej społeczność charakteryzuje się tym, że posiada głównie żeńskich użytkowników z szerokim i ciekawym przedziałem wiekowym: od 30 do 49 lat. Jest to również sieć, która posiada przyjazny i prosty interfejs, idealny do przyciągnięcia Twojej grupy docelowej, która lepiej reaguje na treści wizualne.

W ten sposób Pinterest jest bardzo użyteczną platformą dla wielu firm, szczególnie dla tych zorientowanych na świat mody i urody dla jego głównie kobiecej publiczności.
Oto 3 najważniejsze powody, dla których warto włączyć Pinterest do strategii marketingu cyfrowego salonu:

1. napędza ruch na stronie internetowej i generuje duży zasięg 2.

Jeśli Twój salon fryzjerski posiada stronę internetową, która działa jako e-commerce do sprzedaży produktów lub usług, lub używasz tego medium do zarządzania wizytami i rezerwacjami online, Pinterest jest idealną platformą do zwiększenia ruchu użytkowników na Twojej stronie na poziomie SEO i sprawi, że Twój biznes będzie znany.

Jedną z jego cech jest to, że pozwala połączyć swoje piny (publikacje) ze stroną internetową, albo z innym profilem społecznościowym, który posiadasz, z blogiem lub ze stroną firmową. Każdy pin zapisuje źródłowy adres strony internetowej, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwo dotrzeć do strony, którą chcesz wygenerować przekierowanie, a co za tym idzie, większy ruch, gdy natkną się na Twoją publikację.

Funkcjonalność ta nie tylko pomaga w rozwoju biznesu, ale także w dotarciu do nowych klientów, co może przełożyć się na niezliczone ilości transakcji.
korzyści dla Twojego salonu w średnim i długim okresie czasu. Jest to, krótko mówiąc, sposób, w jaki Twoi docelowi odbiorcy mogą łatwiej dotrzeć do Twojej oferty produktów i usług.

2. wyszukiwarka wizualna z treścią, która przetrwa w czasie

Pinterest działa jak wizualna wyszukiwarka. Platforma ta gromadzi, poprzez obrazy, najnowsze trendy w takich tematach jak projektowanie, fotografia, dekoracja, moda i oczywiście piękno i pielęgnacja osobista: makijaż, fryzury, manicure i pedicure, między innymi. W tym sensie jest to platforma, którą możesz wykorzystać, aby publikować na temat aktualnych trendów i stopniowo stać się profilem odniesienia dla pomysłów w dziedzinie urody i pielęgnacji kobiet. Podobnie, poprzez publikację pomysłów lub trendów można w kreatywny sposób, bez uciekania się do tradycyjnych form marketingu, nagłośnić nowe usługi lub produkty.

Ponadto, treści publikowane na Pintereście nie podlegają algorytmowi chronologicznemu, jak w innych serwisach społecznościowych. To znaczy, że nie jest istotne, czy Twój pin został opublikowany kilka godzin temu, czy kilka tygodni temu, ponieważ jeśli Twoja publikacja spełnia elementy wizualne, których poszukuje Twoja społeczność i ma wsparcie słów kluczowych, zostanie znaleziona w każdej chwili.

W tym sensie, pamiętaj, aby umieścić w swoich pinach atrakcyjne, czyste i uderzające obrazy, dostosowane do trendów, których poszukuje Twoja społeczność, nie zapominając o Twojej tożsamości korporacyjnej.

3. Budowanie zaufania, wiarygodności i tożsamości marki

Jak już wspomnieliśmy, wykorzystanie zasobów wizualnych poprzez obrazy jest głównym atrybutem tej platformy. W tym sensie Pinterest jest idealny, aby przyciągnąć docelowych odbiorców poprzez ich zainteresowania i styl życia, ponieważ te obrazy będą odzwierciedlać ten trend i ten wspólny gust, który mają.

Na przykład, publikując pin o 10 modnych fryzurach dla panien młodych lub dzieląc się 5 kreatywnymi pomysłami na to, jak pomalować paznokcie w domu, podchodzisz do swojej społeczności z bardziej ludzkiego i przyjaznego punktu widzenia, co pozwoli im stać się lojalnymi i wygenerować ważną wiarygodność i tożsamość marki.

Krótko mówiąc, istnieje wiele powodów, dla których warto wykorzystać Pinterest w swoim salonie. Wykorzystaj jego siłę wizualną i użyj tej platformy jako okna dla Twojej społeczności, aby poznać Cię i ustalić, że jesteś punktem odniesienia w ich stylu życia, gustach i najnowszych trendach.